Optymalizacja strony - linkowanie wewnętrzne.

Miejscem gdzie warto umieścić słowa kluczowe są odnośniki. Odnośniki są to linki zawierające opis słowny lub obrazek wstawiony pomiędzy znacznik określający link <a href="…">…</a>. Tekst umieszczony jako opis słowny w odnośniku tzw. anchor tekst, jest bardzo ważny, dla stron, do których odnośniki te prowadzą. Od tego, jakie słowo znajdzie się pomiędzy znacznikami linku zależy, pod jakim słowem kluczowym zostanie zaindeksowana w wyszukiwarce strona.

Linki, które wskazują na własne podstrony nazywa się linkami wewnętrznymi. Stosowanie linków wewnętrznych pozytywnie wpływa na indeksację strony internetowej w wyszukiwarkach, choć jak zawsze trzeba tu zachować umiar. Większość fachowców twierdzi, że na jednej podstronie powinien być tylko jeden link do innej podstrony, tzn., aby nie było dwóch linków (nawet z różnymi opisami) wskazującymi na tę samą podstronę.

W linkowaniu wewnętrznym zaleca się również stosowanie słów kluczowych w tekście zawartym, między znacznikami <a></a>. Najlepiej, jeśli słowo kluczowe jest umieszczone zarówno w tytule linka, jak i w jego opisie. Dzięki temu wartość strony na dane słowo kluczowe wzrośnie.

Siłę naszego linku, a co z tym idzie całej pozycjonowanej strony, możemy dodatkowo wzmocnić umieszczając słowa kluczowe w atrybutach, które powinniśmy zastosować tworząc link. Możemy dodać dwa atrybuty:

  • alt – atrybut pozwalający na wpisanie tekstu, który będzie alternatywą dla przeglądarek nieobsługujących grafiki
  • title – atrybut zawierający opis tekstowy, który pojawi się, gdy umieścimy kursor myszki nad danym elementem (linkiem lub obrazkiem)

Atrybutami tymi należy również opatrzyć wszystkie obrazki występujące na pozycjonowanej stronie, umieszczając w nich poszczególne słowa kluczowe.