O co chodzi w audycie strony internetowej?

Audyt to przeprowadzana najczęściej przez niezależnych podwykonawców wnikliwa analiza wszelkich aspektów funkcjonowania wybranej strony internetowej, jej budowy, struktury, wyglądu i zawartości, również pod kątem SEO. Celem wykonywania tego rodzaju analiz jest przede wszystkim weryfikacja stanu technicznego witryny i zdiagnozowanie ewentualnych nieprawidłowości w jej działaniu, a następnie w miarę możliwości wyeliminowanie ich, poprawiając w ten sposób nie tylko jej ogólnej funkcjonalności, ale też pozycji w rankingach Google.Na audyt stron internetowych powinna się zdecydować każda firma, której witryna WWW nie spełnia dobrze swojej roli, na przykład przez to, że ładuje się zbyt wolno lub nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Co obejmuje audyt stron internetowych?

Wyróżniamy trzy rodzaje audytów: SEO (Search Engine Optimization), UX (User Experience) i e-commerce. Audyt SEO polega na ocenie witryny pod kątem pozycjonowania, dlatego obejmuje takie elementy jak liczba słów kluczowych użytych w tekstach, tagi i meta tagi, atrybuty ALT przy grafikach, mapy  strony XML i HTML czy linkowanie wewnętrzne. Audyt UX z kolei nastawiony jest na dostosowanie witryny do potrzeb użytkowników, w związku z czym opiera się na analizie layoutu, nawigacji i responsywności. Natomiast audyt e-commerce przeznaczony jest dla internetowych platform handlowych, więc skupia się na elementach mających kluczowe znaczenie dla wskaźników konwersji, przede wszystkim na paginacji stron, filtrach produktowych i wdrożonych metodach płatniczych.

Kiedy warto zdecydować się na audyt stron?

Audyt stron internetowych to przydatne działania analityczne wykonywane przez firmę Alterpage, po które warto sięgnąć za każdym razem, kiedy dokonujemy większych zmian w swoich witrynach, zwłaszcza wtedy, gdy aktualizujemy system zarządzania treścią, zmieniamy oprawę graficzną lub przenosimy stronę na nowy serwer. Więcej o usłudze na https://alterpage.pl/audyty-stron-internetowych-52. W takiej sytuacji audyt stron pozwoli nam ocenić jak wprowadzone zmiany wpłynęły na funkcjonalność witryny i w razie potrzeby podpowie, gdzie konieczne są poprawki.Warto zdecydować się na audyt stron również wtedy, gdy chcemy przeredagować lub uzupełnić treści – dokładna analiza pomoże nam optymalnie dostosować nową zawartość zarówno do wymogów potencjalnych odbiorców, jak i wyszukiwarek internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *