Optymalizacja strony jednym z ważniejszych elementów pozycjonowania!

Swoją działalność prowadzisz w internecie? A może to dzięki stronie www pozyskujesz klientów? Jeśli tak, to pewnie wiesz, jak ważne jest pozycjonowanie, czyli tajemnicze SEO. My dziś opiszemy jeden z jego najważniejszych elementów – optymalizację strony.

Optymalizacja strony internetowej – na czym polega?

Musisz wiedzieć, że w pozycjonowaniu wyróżnia się dwa główne typy działań: on-site i off-site. Te pierwsze właśnie dotyczą optymalizacji strony internetowej. Co to jest i na czym polega? Są to działania, które wykonuje się w obrębie konkretnej strony www, dotyczące m.in. dopasowania treści znajdującej się na niej, kodu oraz grafiki.

Teoretycznie, pozycjonowanie on-site może przeprowadzić każdy, w praktyce jednak optymalizacja strony to dość złożone prace (bizzit.eu). Wymagają wyszukania pasujących fraz kluczowych za pomocą zaawansowanych narzędzi, a także zmiany wielu parametrów technicznych. Poniżej w skrócie przedstawiamy, jakie są najważniejsze etapy optymalizacji.

Uzupełnienie meta tagów

Jednym z najważniejszych elementów optymalizacji strony internetowej, jest utworzenie meta tagów. Czyli tak właściwie czego? Znaczników, które ją opisują. I tutaj największe znaczenia mają dwa meta tagi: tytuł, czyli meta title oraz opis, czyli meta description. Oba widoczne są w wynikach wyszukiwaniach, zachęcają do kliknięcia strony lub… wręcz przeciwnie. Są też informacją dla robotów wyszukiwarki, o czym jest dany serwis.

Przy optymalizacji meta tagów należy pamiętać o wykorzystaniu fraz kluczowych dla danej podstrony oraz o unikalności (wyszukiwarki bardzo „nie lubią” duplikatów). Przy tym trzeba zachować zasady UX, czyli User Experience. Oznacza to, że tytuł i opis ma być czytelny oraz zachęcający dla użytkowników.

Nagłówki, treści na stronie

Kolejnym, kluczowym etapem jest optymalizacja nagłówków oraz treści na stronie. Trzeba wiedzieć, że na jednej podstronie można znaleźć się tylko jeden nagłówek h1. Oprócz tego warto stosować nagłówki z kolejnych poziomów (h2, h3 itd.), już bez ograniczeń. W nich najlepiej używać słów kluczowych, ale w sposób przyjazny dla użytkowników, a nie „spamerski”.

Oprócz tego powinno się zwrócić uwagę na to, aby w treści stosować słowa kluczowe. Przyjmuje się, że ich zagęszczenie nie powinno przekraczać ok. 5%. A jeśli chcesz ich użyć więcej, to musisz… stworzyć dłuższy tekst. Tak, aby nie przesadzić i by Google nie nabrał podejrzeń, że Twój artykuł jest jedynie zbiorem fraz mających wypozycjonować stronę. Jak się już może domyślasz, wtedy efekt będzie odwrotny od zamierzonego.

Grafiki, obrazy na stronie internetowej

Na początku pisaliśmy o tym, że jednym z elementów optymalizacji jest dopasowywanie grafik. Co to oznacza? Po pierwsze, warto umieszczać obrazy na stronie, ponieważ zwiększają atrakcyjność tekstu, a co za tym idzie, jest szansa, że użytkownik spędzi na niej więcej czasu. Lecz po drugie, trzeba pamiętać o kilku zasadach z tym związanych.

Plik graficzny nie może być „ciężki”, mieć dużego rozmiaru, bo spowoduje to spowolnienie strony. Należy go też odpowiednio nazwać, bo, niestety, ale nazwa typu „DCMI_696487498” nie jest najtrafniejsza. Powinna odzwierciedlać to, co jest na zdjęciu (najlepiej przy użyciu słów kluczowych), lecz jednocześnie nie może mieć w sobie polskich znaków oraz spacji (do oddzielenia wyrazów najlepiej sprawdza się „-”).

I na koniec, podczas wgrywania zdjęć na serwer, warto uzupełnić atrybut „alt”, czyli tekst alternatywny. Jest on wyświetlany podczas zbyt długiego ładowania strony, a także stanowi informację dla wyszukiwarki, co jest na zdjęciu.

Aspekty techniczne optymalizacji strony

Powyższe kroki, po ich dokładnym przeanalizowaniu, można by przeprowadzić samodzielnie (choć byłoby to czasochłonne). Ale są jeszcze techniczne aspekty optymalizacji strony, związane m.in. z prędkością ładowania strony, minifikacją kodu HTML oraz JavaScript czy z utworzeniem właściwych przekierowań. Takie prace zwykle przeprowadza webmaster (czyli osoba, która jest odpowiedzialna za stworzenie strony lub sprawuje nad nią techniczną opiekę), ale zwykle po audycie SEO, który wskazuje, co trzeba poprawić.

Czy warto optymalizować stronę www? Zdecydowanie tak! Wymaga to jednak czasu i wiedzy, dlatego warto zastanowić się od razu, jakie prace lepiej zlecić specjalistom, a jakie można wykonać samodzielnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *