Optymalizacja znaczników META

Pozostałe znaczniki

Jeśli chodzi o pozostałe znaczniki meta umieszczane w sekcji nagłówkowej, to warto wspomnieć o znaczniku:
<meta name=”robots” content=„…”>
który informuje wyszukiwarkę, czy ta strona ma być zindeksowana (index, follow), czy też robot indeksujący ma opuścić tą stronę (noindex, nofollow). Jeśli w kodzie strony nie umieści się tego meta tagu nie spowoduje to ujemnych wyników w wyszukiwarkach, po prostu jest to opcjonalny znacznik, który może być, ale nie musi. Znacznik ten jest alternatywą dla korzystania z pliku robot.txt.

W sekcji head dokumentu HTML możemy umieszczać jeszcze inne znaczniki meta jak choćby:
<meta name=”author” content=”Imię i Nazwisko autora witryny”>
<meta name=”distribution” content=”global”>
<meta name=”copyright” content=”TwojaStrona.com”>
<meta http-equiv=”content-language” content=”pl”>
jednak nie mają one wpływu na widoczność strony w wyszukiwarkach, czyli z punktu widzenia pozycjonowania możemy je pominąć.