Trust rank – co to jest i jak sprawdzić?

Czym jest Trust Rank i w czym może nam pomóc?

Pewnie nieraz spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy chcieliśmy przeczytać coś wartościowego, zapoznać się z potwierdzonymi informacjami – tymczasem na wybranej przez nas stronie trafiamy na typowego “precla” SEO, bez większej wartości merytorycznej. Sieciowy spam stał się na tyle irytujący i tłamszący rzetelne witryny, blogi czy strony biznesowe, że stworzono algorytm do oddzielania perełek od śmieci . Narzędziami, używającymi takiego algorytmu są linki trust rank. Czym jednak jest trustrank i do czego służy?

Trust Rank checker – na czym polega i jaka jest jego użyteczność w przedsiębiorstwie?

Historia algorytmu sięga 15 lat wstecz, kiedy to postanowiono dopełnić narzędzie Page Rank (służy do oceniania ogólnej jakości strony internetowej). Trust Rank sprawdza i weryfikuje, czy tematyka strony odnosi się do wpisanego w wyszukiwarkę hasła lub zapytania. Zazwyczaj nasz wybór polega na “zaufaniu” do witryny, na podstawie którego dokonaliśmy wyboru – stąd angielskie “Trust” w nazwie, czyli zaufanie. Jest to bardzo cenne narzędzie dla przedsiębiorców, ponieważ za jego pomocą możemy sprawdzić, czy nasza strona internetowa jest postrzegana jako wartościowa i użyteczna dla naszych użytkowników. Ponadto dostajemy informację zwrotną, czy witryna reprezentująca naszą firmę jest często linkowana, a tym samym – czy jesteśmy widoczni w społeczności internetowej. Możemy zatem stwierdzić, że Trust Rank to rodzaj wariografu, który wychwytuje, czy oferowane przez nas treści pokrywają się z prawdziwym zapytaniem, czy rzeczywistość mija się z prawdą.

Co wpływa na wyniki Trust Rank i jaka jest jego skala?

Trust Rank jest testem algorytmicznym o charakterze otwartym – oznacza to, że nie ma górnego progu punktowego, po którego przekroczeniu nasza strona zostaje uznana za “wysoce wartościową” lub “jedną z najwartościowszych w sieci”. Możemy jedynie porównywać wyniki otrzymywane w poszczególnych sesjach testowych – zatem dostajemy informację, czy nasza strona internetowa zyskuje na jakości, czy też traci. To, ile punktów przyzna nam algorytm, zależy od kilku czynników: treści merytoryczne publikowane na stronie internetowej (im bardziej unikalne, tym lepiej dla strony), historia strony liczona od daty jej indeksacji (im starsza strona tym większa ilość punktów), linki wychodzące od naszej strony i przychodzące od innych stron (im lepszej jakości linki prowadzące i odchodzące do i od powiązanych tematycznie stron, tym lepiej), częstotliwość aktualizacji (im częściej aktualizujemy content naszej strony, tym wyższy wynik uzyskujemy), oraz fakt posiadania certyfikatu SSL (jeśli strona go posiada, to wzrasta współczynnik jakości TR).

Zdając sobie sprawę z potrzeby funkcjonowania w Internecie, warto poddać naszą stronę algorytmowi Trust Rank. Należy jednak pamiętać o tym, by otrzymany wynik brać z przymrużeniem oka – zdrowy rozsądek i samokrytyczna ocena treści przez nas publikowanych nie zastąpi nam nawet najlepszego narzędzia Trust Rankowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *