TrustRank

TrustRank (TR) jest nowatorskim wskaźnikiem zaufania określającym wartość danej strony WWW. Z założenia ma skuteczniej wychwytywać strony WWW o wątpliwej jakości na podstawie fragmentarycznej analizy ich kodu oraz jakości linków przychodzących (jakości stron z których przychodzą) prowadzących do danej witryny. Ma na celu wychwycenie i odrzucenie „złych” stron np. ze spamem, które wzajemnie ze sobą linkują nie posiadając logicznej i wartościowej treści.

„Zaufanie” wyszukiwarki zdobywa się podobnie jak PageRank dzięki punktom/głosom z innych witryn. Lecz w przypadku TrustRank istotne jest skąd oddawane są owe głosy. Nie istotne są głosy z są głosy ze „stron-śmietników”, bez większej wartości merytorycznej a ważne będą głosy oddawane z „dobrych” stron. Dobre strony to dla Googla takie, które istnieją co najmniej kilka lat, posiadają merytoryczną treść i są aktualizowane. TrustRank łatwo można podnieść dzięki linkom ze stron rządowych, edukacyjnych lub wojskowych, które wyszukiwarka Google uważa za wyjątkowo zaufane.