Optymalizacja znaczników META

Znacznik "description"

Kolejnym miejscem, które wydawać by się mogło powinno odgrywać dużą rolę podczas pozycjonowania wyników wyszukiwania jest opis strony, czyli znacznik:

<meta name=”description” content=”Treść opisu strony”>

Niestety podobnie jak w przypadku znacznika <meta name=”keywords”…> również i w tym przypadku wyszukiwarki nie przykładają większego znaczenia do treści opisu strony podczas tworzenia indeksu. Nie należy rezygnować jednak ze znacznika „description”, ponieważ treść opisu jest zazwyczaj używana w wynikach wyszukiwania jako krótki opis pod wyświetlonym tytułem strony. Należy zauważyć, że Google może również zamiast znacznika description wybrać odpowiednią część wyświetlanego tekstu strony, jeżeli dobrze pasuje on do zapytania użytkownika.

Opis strony - znacznik description

Treść opisu strony ma znaczenie dla użytkownika, często ona właśnie decyduje o tym, że ktoś kliknie na dany link. Dlatego nie należy rezygnować z tego znacznika a raczej zadbać, aby jego treść była atrakcyjna i zachęcała do odwiedzenia strony. Opis treści strony wykorzystywany jest czasem w niektórych katalogach stron.

Jeśli nie użyjemy znacznika <meta name=”description”…> w dokumencie HTML, to treść opisu wyświetlana w wyszukiwarce zostanie utworzona automatycznie z pierwszych linijek tekstu strony. Treść opisu strony nie może być za długa – wyszukiwarka Google wyświetla jedynie 155 pierwszych znaków – licząc w tym znaki spacji.