W ostatnich latach reklama w Internecie jest jednym z ważniejszych czynników w planie marketingowym każdej firmy, która chce się wybić. Niestety dzisiejsza gospodarka jest bardzo wymagająca, dlatego same ulotki i banery reklamowe na mieście mogą nie przełożyć się na liczbę klientów – to może być zdecydowanie za mało. Trzeba zdecydować się na reklamę – czyli na przykład pozycjonowanie swojej strony internetowej.
Czym jest pozycjonowanie stron stron w Internecie (SEO)?
To działanie, którego celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach naturalnych Google. A nie ma lepszej chwili niż teraz. Pozycjonowanie stron to proces długotrwały, nie działa z dnia na dzień. Pierwsze efekty możemy mieć po kilku tygodniach, lecz pełna moc działań może być widoczna dopiero po kilku miesiącach. I to przy założeniach, że profesjonalnie zostanie przygotowany audyt.
Z drugiej strony dla młodego pokolenia, firma która nie istnieje w Internecie – jakby nie istniała w ogóle. Musi sobie to uzmysłowić każdy przedsiębiorca, który walczy o przetrwanie. Przeciętny klient pizzerii, księgowości czy na przykład sklepu najpierw sprawdzi w wyszukiwarce Google lub mapach Google Maps ilość punktów w najbliższej okolicy, następnie zapozna się z opiniami, a finalnie wytyczy trasę dojazdu. I koniec! Nikt już w inny sposób nie będzie dziś szukał interesującej go usługi.
Tak było do tej pory i praktyka ta jeszcze bardziej się pogłębi. Pamiętajmy, że ostatnie dwa lata przynoszą bardzo duże zmiany na rynku. Nikt nie może przewidzieć co dokładnie wydarzy się już za parę miesięcy, jak bardzo kryzys będzie się pogłębiać. Jednak na tą chwilę dalej można wywnioskować, że Internet będzie stanowić centralny punkt planu biznesowego, dlatego należy poświęcić na pozycjonowanie dużą dawkę skupienia. A przypominamy, że pozycjonowanie jest dla każdego, kto posiada stronę internetową – warto skorzystać z tej możliwości. Dlatego warto zapoznać się z ofertami i wybrać coś dla siebie.
Przed nami Grudzień, to ostatni miesiąc w roku kalendarzowym – a ten zawsze przynosi ze sobą pewne podsumowania w każdej firmie, oraz plany na kolejny rok. Bardzo dobrze, gdyż nie można przespać tego ważnego momentu. Wysokie ceny produktów, ogólnie drożyzna nie przekonuje społeczeństwa do szastania gotówką. Aktualnie każdy z nas ogląda pieniądze dwa razy, za nim je wyda. Co sprawia, że nasz produkt musi być bardzo dobrze przedstawiony i nie może budzić niepewności.
Warto zadbać również o zaufanie klienta, o wartość dodaną. Stworzenie poradnika czy ebooka, nie będzie dużym wysiłkiem. Natomiast klienci w momencie kiedy niespodziewanie otrzymają pewien bonus, znacznie cieplej będą odbierać naszą markę. I nawet, jeżeli teraz nie potrzebują naszych usług, w momencie, gdy przyjdzie potrzeba… Wrócą do nas, tak działa strategia marketingowa.