Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne?

Jeżeli próbujemy wyszukać w Internecie jakieś usługi to najczęściej chcemy znaleźć je w swojej okolicy. Chcąc wybrać się do restauracji i mieszkając w Warszawie nie mamy żadnego powodu, aby zapoznawać się z ofertą knajp w Trójmieście czy Poznaniu. W ten sposób możemy jak najszybciej znaleźć interesujące nas informacje i zaoszczędzić tym samym swój czas. Podobnie w przypadku wielu innych usług – fryzjera, kosmetyczki, weterynarza. Zbyt długi czas, który będziemy musieli poświęcić na dojazd zniechęci nas do wyboru jednego miejsca i skłoni do skorzystania z oferty tego, który akurat jest za rogiem. Tym wszystkim zajmuje się właśnie pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne ma umożliwić naszej firmie i naszej stronie znajdowanie się na samym szczycie wyszukiwarek i dzięki temu zdobycie większej ilości klientów. W tym celu Google już dawno temu zadbało o to, aby automatycznie sprawdzać lokalizację, w której się znajdujemy i podsuwać nam tym samym te właśnie firmy, które znajdują się w pobliżu. W ten sposób wyszukiwarki pomagają jednak głównie klientom – sprzedawcy muszą już samodzielnie zadbać o swój interes.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do tego zabrać?

Warto zainteresować się tym już na początku tworzenia strony, która będzie opisywać nasze usługi lub usługi naszej firmy. Powinien być to jeden z pierwszych kroków, które podejmujemy w swojej karierze. Na pewno warto skorzystać z wszelkich stron, które mogą pełnić funkcje wizytówek i które przypisują naszą firmę do konkretnego rejonu w mapach Google. Zwiększamy tym samym szansę na to, że klient podczas wpisywania w wyszukiwarkę konkretnego hasła zostanie odesłany właśnie do nas – jeżeli oczywiście znajdujemy się akurat w pobliżu tej lokalizacji. Nie można tutaj zapominać też o tym, że strona, do której zostanie on skierowany musi być profesjonalna.

A dlaczego jest to tak istotne?

Brak niektórych danych dotyczących lokalizacji naszej firmy może sprawić, że strona będzie bardzo rzadko odwiedzana. Obecnie większość algorytmów wyszukiwarek automatycznie sprawdza czy dana fraza jest powiązana z konkretnym miejscem – a następnie udostępnia odbiorcy takie właśnie treści. Choć może się wydawać, że jest to dobre rozwiązanie głównie dla klientów to jednak znacznie ułatwia to również pracę sprzedawcy – jeżeli oczywiście faktycznie zadba on o odpowiednie pozycjonowanie lokalne. W tym celu warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy marketingowej, która zaplanuje strategię rozwoju strony internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *