Audyt User Experience strony internetowej – czym jest i do kogo jest skierowany?
Samo posiadanie własnej strony internetowej czy sklepu online, a nawet nowoczesnej aplikacji, nie gwarantuje satysfakcjonujących zysków. Zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i stron czy wspomnianych aplikacji, ważne jest, aby zadbać o ich prawidłowe działanie i wyświetlanie. Pomóc w tym może ekspercki audyt User Experience.
Co to audyt strony internetowej?
Audyt UX to proces, podczas którego oceniana jest użyteczność, funkcjonalność, intuicyjność, a także stan techniczny strony, sklepu lub aplikacji. Taką analizę produktu cyfrowego najlepiej powierzyć profesjonalistom, którzy mają odpowiednią wiedzę i narzędzia. Audyt User Experience strony rozpoczyna się od zrozumienia, do kogo jej właściciel kieruje daną ofertę. W czasie tego procesu weryfikowany jest stan techniczny, struktura treści, dopasowanie do grupy docelowej, a także sam design oraz elementy, które wpływają na konwersję. Klient, czyli właściciel strony, sklepu czy aplikacji, zawsze otrzymuje szczegółowy raport z przeprowadzonych prac, a wszystkie jego szczegóły są omawiane ze specjalistą dla lepszego wyznaczenia dalszych działań.
Dla kogo dedykowany jest audyt User Experience?
Do przeprowadzenia audytu UX potrzebny jest przede wszystkim produkt cyfrowy – jeszcze lepiej, jeżeli dany produkt cyfrowy nie spełnia oczekiwań w kwestii konwersji. Dzięki przeanalizowaniu sfer oddziałujących na doświadczenia użytkownika można realnie wpłynąć na wzrost sprzedaży, zapisów na newsletter czy przeczytania artykułu. Każdy właściciel aplikacji, czatu, strony e-commerce czy innego produktu cyfrowego, którego konwersja pozostawia wiele do życzenia, powinien poważnie zastanowić się nad tym, aby zainwestować w audyt User Experience, tym bardziej, że stosunek korzyści do ceny jest na prawdę… korzystny!
Sprawdzenie strony, sklepu czy aplikacji pod kątem UX to jeden z najlepszych sposobów na poprawę ich jakości. Warto więc dokładnie prześledzić, na czym polega audyt UX, ocenić, czy analiza strony w danej sytuacji jest przydatna i przystąpić do odpowiednich działań. Co więcej, warto też temat ten omówić ze specjalistą zajmującym się tego typu rzeczami. Na pewno doradzi i podpowie, co w konkretnej sytuacji robić i na jakie efekty tego procesu można liczyć. Po dobrze przeprowadzonym audycie User Experience i wprowadzeniu koniecznych zmian strona, sklep czy aplikacja zawsze funkcjonują znacznie lepiej, a to przekłada się na sprzedaż i liczbę zadowolonych użytkowników.