Czym jest pozycjonowanie stron?

Dziś nikt nie wyobraża sobie życia bez „wujka Google”. Wszystkie informacje mamy na wyciągnięcie ręki, a internet to nasze główne źródło wiedzy. Nic dziwnego, że firmy próbują dotrzeć do swoich klientów za pomocą internetu. Jednak wyszukiwarka Google jest dobrze zorganizowana, więc jeśli zależy nam na wysokich wynikach w Google, to trzeba się postarać – tym właśnie zajmują się agencje SEO.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony, to długotrwałe, ale i czasochłonne działania, dzięki którym strona może trafić na najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki, dokładniej chodzi o te miejsca, w które użytkownicy najczęściej klikają, czyli w pierwsze wyniki tuż pod linkami sponsorowanymi z Google Ads. Takimi działaniami zajmują się specjaliści SEO. Więcej o pozycjonowaniu stron przez agencje SEO i tym jak radzą sobie one z niskimi pozycjami w SERPach, możecie przeczytać m.in. na bizzit.pl/pozycjonowanie-stron/#czym-jest-pozycjonowanie-stron. Warto dbać o to, by strona wyświetlała się na pierwszych miejscach, bo to zapewni jej większą popularność, a co za tym idzie – zysk.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

To, czy dana strona wyświetla się wysoko, zależy od tego, jak zostanie odebrana przez algorytm Google. Jeśli robot stwierdzi, że dana strona jest najbardziej odpowiednia pod względem słów kluczowych, to może wyświetlić daną stronę wyżej. Google dba o to, by istotne informacje pojawiły się jako pierwsze. Roboty biorą pod uwagę między innymi:

Słowa kluczowe i jakość materiałów na stronie

Artykuły na danej stronie muszą być rzetelne, powinny zawierać ciekawe i przydatne informacje, które zostały napisane samodzielnie, ponieważ algorytmy rozpoznają plagiat i wyżej będą wyświetlać oryginalną stronę. Roboty są ukierunkowane na unikalne informacje, odpowiednie kategorie. Istotna jest też ilość słów kluczowych, musi ich być odpowiednio dużo, by robot mógł stwierdzić, o czym jest dany artykuł, ale nie może ich być też zbyt wiele.

Czytelność strony dla użytkownika

Przyjazna strona dla użytkownika to taka, która się szybko ładuje, jest czytelna i przede wszystkim – posiada swój mobilny odpowiednik. Od 2015 roku coraz wyżej oceniane są strony, które posiadają wersję mobilną, a to wszystko przez to, że obecnie coraz więcej szukamy informacji z pomocą telefonu komórkowego.

Zoptymalizowany kod HTML strony

Algorytmy nie mają problemu z interpretacją strony, jednak lepiej dla nas jeśli serwis jest odpowiednio oznaczony w kodzie HTML, ważne jest, by korzystać z tagów, które wyróżniają nagłówki, czy pogrubiają tekst, bo może to pozytywnie wpłynąć na wyszukiwania.

Linki, które znajdują się na stronie i które odsyłają do danej strony

Linkowanie, inaczej link building, to kolejny ważny element, który wpływa na widoczność strony w wyszukiwaniach. Jeśli dana strona często jest linkowana na innych serwisach, to znak dla algorytmu, że jest ona wartościowa.

To nie są wszystkie czynniki, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwaniach, jest ich więcej, a sam proces “wspinania się” po stronach wyszukiwania w Google jest skomplikowany i może zająć dużo czasu, ponieważ z wysokim pozycjonowaniem jest jak z pielęgnacją drzewka Bonsai – trzeba wiedzieć, gdzie co przyciąć, kiedy, a efektów możemy się spodziewać dopiero po jakimś czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *