Dobrze wykonany audyt SEO – czego należy wymagać

Pozycjonowanie, już od dawna w większości przypadków stanowi o tym, czy dany serwis zostanie zauważony przez szerokie grono odbiorców. Jednak nie zawsze udaje się przy pierwszej okazji tak wypozycjonować witrynę, by jej widoczność stale była wysoka w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki często zaskakują zmianami algorytmów, a to wystarczy, by strona z pierwszej dziesiątki spadła do tych dalszych. Z pomocą przychodzi procedura, jaką jest audyt SEO. Można przeprowadzić taki audyt samodzielnie, jednak najczęściej usługodawcy wybierają w tym celu agencje marketingowe. Czego taki usługodawca może wymagać od firmy przeprowadzającej audyt, by usługa go zadowoliła?

Audyt SEO – co to takiego?

Audytem SEO nazywane jest sprawdzenie strony pod kątem wszystkich mechanizmów, które wpływają na jej widoczność w wynikach wyszukiwania w określonej wyszukiwarce. Najpopularniejszą, a przez to najlepiej poznaną i wyposażoną w najlepsze dostępne narzędzia, jest oczywiście Google – i to właśnie w oparciu o mechanizmy silników Google najczęściej przeprowadzane są audyty.

Czego należy wymagać w związku z audytem SEO strony internetowej?

Właściwie przeprowadzony audyt SEO powinien składać się z kilku kluczowych czynników, które pozwolą uzyskać odpowiedni rezultat mający wpływ na późniejsze działania pozycjonujące. Przede wszystkim, głównym założeniem audytu jest dokonanie rzetelnej oceny dotychczasowych działań w zakresie pozycjonowania. Kiedy wszystko funkcjonuje sprawnie, a strona przynosi oczekiwane zyski, oznacza to, że najprawdopodobniej pozycjonowanie przebiegło poprawnie.

Istotnym aspektem audytu SEO jest analiza kluczowych elementów strony. W skład tej analizy wchodzi sprawdzenie strony pod kątem jej technicznego skonstruowania oraz zawartości linków. Linkowanie dzieli się tutaj na wewnętrzne – między poszczególnymi podstronami przynależącymi do serwisu i zewnętrzne, czyli takie, w którym odnośniki prowadzą do niepowiązanych stron. Linkowanie sprawdzane jest także u konkurencji.

Kolejnym wartościowym elementem audytu, który wskaże dobrą drogę ku lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google jest ocena zawartości strony w zakresie SEO. Mowa tu o doborze właściwych słów i fraz kluczowych, zarówno precyzyjnych, jak i tych z tak zwanego długiego ogona.

Jednak audyt to nie tylko szukanie błędów. Dobry audytor udziela wskazówek, w jaki sposób można poprawić optymalizację strony. Podpowiada także, które tematy dłuższych artykułów będą szczególnie cenne dla odbiorców oraz, jakie kategorie można dodać do strony.

Komu najlepiej jest zlecić wykonanie audytu?

Audyt nierzadko stwarza problemy niewprawionym twórcom witryn. Teraz, już wiesz, na co powinieneś być szczególnie wyczulony, powierzając audyt SEO strony WWW zewnętrznej firmie. Wybierz tę, którą będziesz mógł bez problemu zweryfikować na podstawie powyższych zaleceń. Fabryka Marketingu dołoży wszelkich starań, by audyt Twojej witryny przebiegł pomyślnie – wszystko przypieczętujemy raportem i propozycjami wdrożenia korzystnych zmian.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *