Prowadzenie własnej firmy to szereg wyzwań, które pojawiają się każdego dnia. Biznes nastawiony jest na zysk, a ten z kolei jest możliwy do osiągnięcia jedynie wówczas, gdy dopisują klienci. Zasadne wydaje się zatem pytanie o to, jakie kanały pozyskiwania klientów w obecnych czasach są najbardziej wydajne? Tradycyjne formy reklamy, takie jak ulotki czy bannery reklamowe tracą powoli na znaczeniu – z dwóch względów. Po pierwsze, prezentowany na nich przekaz jest w minimalnym stopniu dopasowany do konkretnego odbiorcy, a po drugie – coraz więcej osób zaspokaja swoje konsumenckie potrzeby w sieci. Tworzenie stron internetowych powinno być zatem dla firm nie dodatkowym sposobem na pozyskiwanie klientów, lecz jednym z podstawowych filarów sprawnie prowadzonego marketingu.
Oferta strony internetowe dla firm
Dlaczego zatem wciąż nie wszyscy przedsiębiorcy są zainteresowani tym, aby mieć firmową stronę internetową? Niektórzy obawiają się zbyt wysokich wydatków związanych z taką inwestycją. Jak się jednak okazuje, często obawy te są zupełnie bezpodstawne. Im prostsza strona internetowa, tym koszt jej wykonania będzie mniejszy. Prosta strona w formie wizytówki, na której wymieniona jest oferta firmowa oraz podane zostaną dane kontaktowe to wydatek, na który stać niemal każdego. Najtańsze strony to takie, które zostaną stworzone na podstawie gotowego szablonu. Oczywiście, szablon taki można niemal dowolnie modyfikować, w taki sposób, aby dostosować go do wymagań klienta. Modyfikacje te dotyczą najczęściej szaty graficznej, tak by była ona spójna z ogólną identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa. Niewątpliwą zaletą i ułatwieniem dla klienta jest panel zarządzania treścią, który jest integralną częścią niemal każdej strony www. Dzięki niemu każdy, kto potrafi obsługiwać komputer, będzie mógł samodzielnie edytować treści na stronie, a także (przy odrobinie wprawy) dodawać kolejne podstrony.
Dlaczego dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest tak istotne?
Faktem jest, że konsumenci coraz częściej szukają dóbr oraz usług w sieci. Zakupy przez Internet są o wiele wygodniejsze. Nie trzeba jeździć po całym mieście, aby znaleźć bluzkę w ulubionym kolorze, czy aby zamówić tort na urodziny dla przyjaciółki. W obecnych czasach można w sieci znaleźć dosłownie wszystko. Firma, której zależy na pozyskaniu jak najszerszego grona potencjalnych klientów, powinna zadbać o to, aby mieć własną stronę internetową. Jednak zamawiając taką witrynę, należy pamiętać o tym, aby od razu dopasować ją do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Dlaczego responsywna strona internetowa jest w dzisiejszych czasach kluczem do sukcesu? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, wystarczy sięgnąć do statystyk internetowych. Google Analytics pozwala sprawdzić źródła ruchu na stronie. Jeden rzut oka na wykres wystarczy, aby zobaczyć, jak wielu użytkowników urządzeń mobilnych korzysta ze strony. Gdy nawigacja po niej okaże się niewygodna, szybko odbije się to na współczynniku odrzuceń.
Dlaczego warto mieć firmową stronę internetową?
Z kilku powodów. Po pierwsze, firmowa strona internetowa to niewątpliwie szansa na pozyskanie nowych klientów. Po drugie, coraz częściej można spotkać się z opinią mówiącą o tym, że przedsiębiorstwa, których nie da się znaleźć w sieci, tracą na wiarygodności. Wiele osób, zanim uda się do konkretnego sklepu (nawet stacjonarnego) czy zakładu usługowego, niemal odruchowo sprawdza w sieci godziny otwarcia. Jeżeli takie informacje nie będą dostępne, to sporo osób może wybrać usługi konkurencji.