Wykorzystując wszystkie funkcje pakietu Microsoft Office 365 w nowoczesnym biznesie, użytkownicy mogą spotkać się z koniecznością tworzenia ankiet i kwestionariuszy. W tym celu wykorzystywana jest prosta aplikacja Microsoft Forms. W końcu ankiety i kwestionariusze od dawna uważane są za jedno z najlepszych narzędzi do zbierania informacji o klientach. W ten sposób będzie można poznać stosunek klientów do świadczonych usług, do oferowanych produktów. Wszystko to pomoże podjąć właściwe decyzje dotyczące tworzenia przyszłych propozycji biznesowych.
Formularze to dość szybkie, praktyczne i wygodne narzędzie do rozwiązywania różnych problemów, sprawdzania niezbędnych informacji, rozwiązywania wszystkich problemów w firmie.
Możliwości Microsoft Forms
Aktywuj klucz Office 365 i uzyskaj możliwość pracy z proponowanymi funkcjami Forms:
– Szybkie tworzenie ankiet online. Dla każdej ankiety można utworzyć osobne nagłówki i krótkie opisy.
– Dodawanie zdjęć, poszczególnych sekcji, logo firmy.
– Tworzenie testów.
– Stosowanie narzędzi formatowania przy użyciu standardowego zestawu funkcji tekstowych.
– Podgląd formularza.
– Jednoczesna obsługa kilku języków jednocześnie.
Z pomocą takiej usługi możliwe będzie zbieranie opinii dla klientów, a także pomyślne testowanie, przeprowadzanie różnych ankiet wśród określonej liczby uczestników.
Tworzenie ankiety
Aby utworzyć ankietę od podstaw, należy zalogować się na swoje konto MS Office 365. Następnie należy wykonać następujące ważne kroki:
1. Przejdź do “Moje formularze”, klikając “Nowy formularz”.
2. Tutaj możesz nazwać formularz i podać jego krótki opis.
3. Dodatkowo będziesz mógł przesłać zdjęcia, wszelkiego rodzaju obrazy z OneDrive, własnego komputera lub laptopa, a także znaleźć zdjęcie w Internecie.
4. Możesz także użyć własnych obrazów jako tła lub skorzystać z sugerowanych wariantów standardowych motywów.
Ankieta jest automatycznie zapisywana, dzięki czemu użytkownik ma pewność, że informacje nie zostaną utracone.
Ponadto użytkownik ma możliwość dodawania pytań różnego typu: jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru, odpowiedzi tekstowych i innych. W tym celu możliwe jest szybkie skonfigurowanie parametrów ankiety.
Dostosowywanie kwestionariusza
Możesz skorzystać z korzystnej oferty i zakupić Office 365 w Kazachstanie do dalszej pracy z Forms. W rezultacie będziesz mógł tworzyć kwestionariusze do zbierania opinii od klientów, co jest szczególnie ważne w dzisiejszym środowisku biznesowym.
Tworzenie kwestionariusza jest podobne do tworzenia ankiety: użytkownik wybiera “Nowy formularz”, a następnie postępuje zgodnie ze wszystkimi oferowanymi podpowiedziami.
Aby zmienić motyw formularza, należy:
– Wejść w Formularze, wybierając kwestionariusz, do którego ma zostać zastosowany motyw.
– Wybrać “Styl” z dostępnej listy. Prezentowane kolekcje motywów będą dostępne po prawej stronie ekranu. Aby wyświetlić wszystkie motywy, kliknij “View All”, przewijając w dół do “Style”.
Za pomocą przycisku “Prześlij” możliwe będzie dodanie obrazu z dowolnego urządzenia. Użytkownik będzie mógł następnie korzystać z własnych motywów i stylów.
Dodatkowe cechy i funkcje
Lista dodatkowych funkcji obejmuje:
1. używanie elementów multimedialnych, czyli zdjęć, obrazów z Internetu, zdjęć i innych filmów do pytań, kwestionariuszy.
2. Korzystanie z zaawansowanych ustawień dostępu, ustawień prywatności, zachowania prywatności.
Liczbę odpowiedzi można sprawdzić po pomyślnym zalogowaniu na stronie “Moje formularze”. Należy kliknąć na pytanie, wybierając górną zakładkę “Odpowiedzi”. Aby uzyskać szczegółowe statystyki, wystarczy kliknąć “Wyświetl wyniki”: wyświetlone zostaną informacje dla każdego uczestnika. Wszystkie odpowiedzi można następnie zapisać w programie Excel.
Gdzie mogę korzystać z kwestionariuszy i pytań?
Wykorzystaj klucz do Office 365 i uzyskaj dostęp do różnych usług, narzędzi. Przykładowo, usługa Microsoft Forms jest najczęściej wykorzystywana w następujących branżach:
– W szkoleniach. Często wykorzystywana w różnych instytucjach edukacyjnych do sprawdzania wiedzy uczniów, testów, ankiet.
– W biznesie. Przeprowadzanie ankiet wśród pracowników, partnerów i klientów w celu poznania ich opinii na temat konkretnych usług, towarów.
Usługa jest zoptymalizowana do pracy z różnymi przeglądarkami – Chrome, Microsoft Edge, Internet Explorer, Safari, Firefox. Można go uruchomić nie tylko na laptopach i komputerach, ale także na urządzeniach mobilnych.