Google search console co to jest i jak dodać stronę?

Każdy zajmujący się tworzeniem stron/y, chce, aby jego treści docierały do największej grupy osób, z całego świata. Przy czym bardzo ważne dla twórców są pozytywne reakcje odwiedzających daną witrynę użytkowników w postaci, np. komentarzy, like-ów lub innej jakiejkolwiek reakcji społecznościowej zostawiającej trwały ślad na stronie w Internecie. Nieustannie ważną rzeczą jest dalszy rozwój tego przedsięwzięcia w sieci, czyli modernizacja, naprawa błędów, luk bezpieczeństwa oraz innych niedoskonałości wynikających z jej funkcjonowania. W podnoszeniu jakości treści na własnej witrynie internetowej pomaga wykorzystanie nowoczesnych do tego celu narzędzie, takich jak oferowane są od Google-giganta w tematyce przeglądarek. Udostępnia on do swoich narzędzi liczne opisy, instrukcje oraz treści w formie dokumentacji dostępnej dla wszystkich w witrynach Googole’a. Udostępnione treści występują zarówna jako pojedynczy artykuł o pozycjonowaniu stron w Google , jak i w postaci rozbudowanych poradników poruszających konkretną tematykę w dziecinie SEO.

Narzędzie Google Webmaster-informacje ogólne

Google Webmaster Tools jest darmową platformą internetową stworzona przez Google dla administratorów lub moderatorów stron internetowych. Obecnie występująca pod nazwą „Google Search Console”Pozwala to na sprawdzenie statusu/ pozycji oraz prowadzenie monitoringu: indeksowania (zapisu wg pewnych fraz, kluczowych kryteriów) witryny przez wyszukiwarkę Google. W tym także optymalizowanie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej, w postaci jej aktualnej pozycji, na której znajduje się strona będąca pośród ogromnej liczbie pozostałych stron www.

Istota usługi Google Search Console

Google Search Console co to jest? Powyższa usługa jest bezpłatnym narzędziem firmy Google. Narzędzie ma za zadanie wspomaganie procesu pozycjonowania witryny (strony www) w wynikach wyszukiwarki Google. Jednocześnie jego rola to zapewnienie opieki i dbałość nad stroną. Czynności dotyczą m. in. eliminowania wszelkich związanych z nią problemów, błędów, zagrożeń….etc. W celu skorzystania z tego oprogramowania nie jest potrzeba rejestracji konta w portalu Google (nie mylić z rejestracją Gmaila lub innymi usługami Giganta z Mount View).

Krótki poradnik- instalacja i szybka konfiguracja Google Search Console

Instrukcja użycia narzędzia Google Search Console poradnik przedstawiający całą procedurę instalacji
wraz z plikami instalacyjnymi znajduje się pod adresem URL:
https://search. google. com/search-console/about?hl=pl.

Poniżej tego linku w artykule w skrócie zostają przedstawione dalsze kroki, które należy wykonać etapami w konfiguracji (wykonania ustawień w usłudze).

1. Jak dodać stronę do Google Search Console?
Osob/ użytkownicy posiadający już konto w Google w celu zalogowania do usługi Search Console powinny udać się pod adres:https://www. google. com/webmasters/tools/home?hl=pl
W tym miejscu, na stronie narzędzia Google należy podać dane na wcześniej utworzone konto w witrynie Google.

2. Google Search Console weryfikacja – jak ją wykonać?
Po zalogowaniu się należy przeprowadzić instalacja narzędzia (konsoli)I. Aby dodać stronę do narzędzi Google, wystarczy nacisnąć, kliknąć przycisk“DODAJ”. Następnie podać pełny adres domeny. Następnie kolejno wprowadzić adresie UR, przy czym trzeba pamiętać o uwzględnieniu: strona ma nazwę z przedrostkiem www czy bez niego oraz określić jej protokół adresowy, z którego jest dostępna – http lub https.
Po wprowadzeniu prawidłowego adresu następnie potrzeba kliknąć przycisk “Dodaj”, aby przejść do metod weryfikacji strony.

3. Kod weryfikacyjny Google Search Console – jak wykonać etap weryfikacji witryny internetowej?

Teraz w tym kroku niezbędne jest przeprowadzenie procesu weryfikacji witryny.
Metoda weryfikacji jest podejmowana w celu uproszczenia, a także skróceniu instalacji Search Console na różnych stronach, Google daje pięć metod zweryfikowania właściwości witryny internetowej:
Odbywa się to poprzez wysłanie pliku strony w formacie HTML – metoda wymaga pobrania pliku HTML zawierającego identyfikator konta właściciela.
W tym celu plik musi zostać umieszczony na serwerze plików FTP, w jego katalogu głównym. Przeważnie jest nim katalog o nazwie public lub html.
Z kolei tag HTML – wymaga umieszczenia w sekcji znacznika head strony głównej dodatkowego znacznika z identyfikatorem. Prezentowana metoda często podlega obowiązkowej edycji w pliku szablonu strony z sekcją znacznika head strony głównej. Z racji dużej powszechności GSC, duża grupa systemów CMS umożliwia wprowadzenie identyfikatora bezpośrednio w panelu administracyjnym. Jednakże te niemające takiej możliwości domyślnie, dodają zmienną znakową za pomocą dodatkowych wtyczek, np. WordPress umożliwia instalację GSC za pomocą Yoast SEO i wielu innych wtyczek.

Jak przeprowadzić czynności ustawień parametrów Google Search Console dla WordPress?

WordPress Google Search Console – instrukcja bardziej szczegółowa.
Dodawanie strony działającej na systemie WordPress do Google Search Console nie jest zbyt problematyczne ani też skomplikowane. Żeby tego dokonać, trzeba zalogować się na swoim koncie Google. W następnym kroku wykonać kliknięcie w przycisk „Dodaj”. Następnie po pomyślnym dodaniu adresu URL prowadzonego bloga, w celu weryfikacji warto skorzystać z tzw. 'Metod alternatywnych’.
W kolejnym etapie operacji preferowane jest skorzystanie z metody znaczników Tag HTML- dodania metatagu do katalogu strony głównej. W czasie wyboru tej opcji/ metody wyświetlana jest zawartość kodu html, który trzeba skopiować i wkleić w Narzędziach WordPressa. Po skopiowaniu nie wolno od razu zamykać strony, gdyż będzie jeszcze potrzebna do zweryfikowania własności witryny internetowej.

Następnie krok wymaga przejścia do Kokpitu WordPress: WP Admin -> Narzędzia -> Dostępne narzędzia. Teraz tylko pozostało wklejenie skopiowanego kodu w rubrykę Google Webmaster Tools. Po czym koniecznie trzeba zapisać zmiany oraz wróć do panelu Google Search Console, w dalszej weryfikacji klikając na przycisk 'Weryfikacja”
Po dodaniu własnej witryny oraz zweryfikowaniu jej własności, kolejnym krokiem będzie przejście do opcji, w której zostanie dodana mapa strony.
Mapą witryny jest plik informujący Google o zawartości serwisu oraz sposobie uporządkowania w nim treści. Służy on m. in. do skuteczniejszej indeksacji przez roboty Google oraz poinformowaniu ich, o tym, jak często powinny one indeksować witrynę internetową (dzięki metadanym opisującym np. jaka jest częstotliwość zmian zawartych w jej treści informacji).
Warto zawsze dodawać Mapę serwisu do Google Search Console zarówno w przypadku, gdy witryna jest bardzo rozbudowana/ obszerna, jak i wtedy, gdy jest nowa i prosta albo uproszczona, zawierającą jeszcze niewielką liczbą linków (odnośników) prowadzących do niej.

Dodawanie mapy strony, oraz jej przetestowanie wraz z przeglądaniem jej zawartości możliwe jest w raporcie Mapy witryn.
Konfiguracja mapy witryny dla CMS WordPress
Wordpress jest niewątpliwie nowoczesną, niestety już częściowo darmową platformą publikacyjną. Służąca najczęściej prowadzeniu stron/ portali blogowych o różnej tematyce. Warto jest, czyli bez najmniejszego wątpienia zadbać o dodanie mapy witryny do uslugi Google Search Console. Ze względu na roboty Google, aby nie miały one problemu z jej procesem- czynnością indeksacji.

W przypadku strony działającej w standardzie systemu WordPress zaleca się zainstalowanie wtyczki o nazwie Yoast SEO lrrub All in One SEO Pack. Umożliwiają one łatwe manipulowanie// modyfikowanie opisów i tytułów widocznymi w wynikach wyszukiwania, a także szybko generują mapę strony. Po instalacji którejś z zalecanych wtyczek mapa strony będzie dostępna w zakładce SEO w panelu CMS WordPress.
Wygenerowaną/ utworzoną już mapę witryny do użycia przez Google Search Console dodaje się w taki sam sposób, jak każdą inną mapę strony zapisaną w pliku HTML, kod zawarty pomiędzy znacznikami head, body…etc.

Na koniec kilka słów
Naprawdę warto skorzystać z tej niezwykle ciekawej i darmowej usługi od Google- narzędzia Google Search Console.
Albowiem bardzo ułatwia ono zarządzanie popularnością, wynikami oraz statystykami i raportami własnej strony, a także wspomaga jej dalszy rozwój. Również podnosi bezpieczeństwo prowadzenia własnej witryny w Internecie, poprzez wykrywanie w niej luk oraz innych niedoskonałości tkwiących w jej kodzie źródłowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *