Jak dobrać słowa kluczowe, czyli narzędzia propozycji słów kluczowych, które warto znać

Narzędzie propozycji słów kluczowych to w świecie marketingu stanowi podstawę codziennej pracy. Bez słów kluczowych nie ma pozycjonowania, bez pozycjonowania zaś nawet najciekawszy merytorycznie materiał może zniknąć w Internecie i nie przełożyć się na jakikolwiek ruch ze strony odbiorców.

  1. Słowa kluczowe – do czego są potrzebne?
  2. Jak dobrać słowa kluczowe?
  3. Narzędzia propozycji słów kluczowych z których możesz skorzystać za darmo
  4. Planer słów kluczowych – co to takiego?

Słowa kluczowe – do czego są potrzebne?

Pytanie, jak dobrać słowa kluczowe, powinno ci towarzyszyć od początku prowadzenia jakichkolwiek działań w sieci. Słowa kluczowe są bowiem jednym z najbardziej wartościowych narzędzi, które pomagają w ściąganiu wartościowego ruchu na stronę, który następnie może przełożyć się na konwersję o odpowiednim poziomie. Słowa kluczowe mają znaczenie zarówno przy projektowaniu samej strony, wypełnieniu jej podstawową treścią, opisującą twoje produkty, usługi, rozwiązania. Nie mniej ważne są one w tworzeniu aktualnego contentu. Jeśli przy okazji strony prowadzisz bloga, platformę z newsami z danego obszaru lub po prostu dzielisz się z odbiorcami swoją wiedzą dotyczącą danego tematu, powinieneś pamiętać o tym, że tekst należy nie tylko wypełnić merytoryczną treścią, lecz także ustrukturyzować z wykorzystaniem słów kluczowych.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Frazy kluczowe można podzielić na kilka grup. Pierwszą są przede wszystkim frazy ogólne, które odpowiadają najczęściej wpisywanym do wyszukiwarki zapytaniom. Są one oczywiście potrzebne, natomiast stosowanie tylko ich może nie zawsze przełożyć się na odpowiednią konwersję. Zwróć bowiem uwagę, że hasło “modne okulary” może odpowiadać bardzo różnym potrzebom konkretnych użytkowników. Modne okulary – czyli jakie? Markowe czy chodzi o jakiś popularny model? Oryginalne czy wzorowane na propozycjach kultowych marek. Ten poziom ogólności są w stanie doprecyzować frazy long tail, czyli tzw. długi ogon złożony z 3-4 wyrazów, który pozwala wychwycić tych użytkowników, których naprawdę może zainteresować twoja oferta. Jeśli fraza brzmi “okulary znanych marek tanio”, wiadomo, że użytkownik poszukuje okularów Gucci, Chanel lub Ray Banów w okazyjnych cenach. W takim przypadku przyda ci się jeszcze fraza branżowa, a więc “okulary Gucci”, “okulary Chanel”, która doprecyzuje twoją ofertę, co pozwoli użytkownikom poszukującym takich produktów znaleźć twoją ofertę. W końcu możesz kierować swoją propozycję do użytkowników konkretnego regionu. Jeśli prowadzić biznes jedynie w formie stacjonarnej lub też zależy ci na generowaniu ruchu także w tym obszarze, do pozycjonowania dołącz frazę typu: modne okulary Kraków.

Dobrów fraz kluczowych powinien być w dużej mierze uzależniony od tego, gdzie i jaki ruch chcesz sprowadzić. Złym rozwiązaniem z pewnością jest stosowanie wyłącznie jednego typu słów kluczowych. Dla skutecznej optymalizacji konieczna jest bardzo często ich kombinacja, natomiast wiedza wynikająca z pracy z Google pokazuje, że wyszukiwarki dobrze reagują na long tail, ponadto ważne jest, aby frazy te były odmieniane, podawane w różnych formach. Nasycenie tekstu nie jest bowiem równoznaczne z włożeniem w niego 10-15 razy tej samej frazy. Google coraz mocniej premiuje naturalność przekazu.

Narzędzia propozycji słów kluczowych z których możesz skorzystać za darmo

Jeśli potrzebne ci narzędzie propozycji słów kluczowych – zobacz listę najpopularniejszych narzędzi, z których możesz skorzystać. Na czele jest przede wszystkim planer słów kluczowych Adwords, czyli narzędzie udostępniane przez Google. Więcej o nim poniżej. Bardzo popularny jest także Ubersuggest, który pobiera dane z planera słów kluczowych Google i przedstawia odpowiednie sugestie w odpowiedzi na twoje zapytanie. Bardzo ciekawym narzędziem jest także Answer the Public, które generuje pytania i słowa kluczowe.

Planer słów kluczowych – co to takiego?

Planer słów kluczowych Adwords to narzędzie, które udostępnia statystyki dotyczące słów kluczowych. Warunkiem jest jednak przekroczenie miesięcznej liczby wyszukiwań ponad 10. W większości przypadków spełnienie tego warunku nie stanowi jednak problemu. Masz do wyboru możliwość znalezienie słów kluczowych odpowiadającej dowolnie przez siebie wpisanej frazie, a także dostęp do danych i prognoz dla wskazanych już przez ciebie słów kluczowych. Narzędzie to ma oczywiście służyć do efektywnego konstruowania reklam w odparciu o Adwords, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wiedzę tę wykorzystać w innych działaniach optymalizacyjnych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *