Obecnie w Internecie funkcjonuje około 2 miliardy stron. Jeżeli więc prowadzimy bloga lub sklep w sieci to ciężko jest być zauważonym w tak przepełnionym informacjami miejscu. Dany użytkownik bowiem wpisując w wyszukiwarkę internetową szukaną frazę, otrzymuje w ciągu 1 sekundy nawet milion stron, które spełniają warunki wyszukiwania. Firmy, więc walczą między sobą, aby ich strona znalazła się na pierwszym miejscu lub chociaż na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dzięki temu istnieją największe szanse, że potencjalny klient wejdzie na stronę naszego sklepu i coś w nim kupi. Dzisiaj istnieją wyspecjalizowane firmy takie jak pozycjonowanie stron Olsztyn , które zadbają o to, aby dana strona znajdowała się na samym szczycie wyszukiwania. Istnieje wiele zabiegów oraz trików, które będą windować stronę w górę, warto więc wiedzieć jak to zrobić skutecznie.
Jak pozycjonować strony?
Pozycjonowanie stron nie należy do prostej pracy. To żmudna praca, która polega na zastosowaniu kilku technik podczas pisania jednego tekstu. Najpopularniejsze z nich to :
1. Słowa kluczowe. To najważniejszy składnik każdego tekstu, który ma zostać spozycjonowany. To właśnie na podstawie pojedynczych słów, algorytm wyszukiwarki, decyduje, która strona najlepiej będzie pasować do potrzeb użytkownika. Przed przystąpieniem do pisania, więc należy każde zlecenie przeanalizować indywidualnie i przemyśleć strategię dotyczącą ustaleniu słów kluczowych. W zależności od ilości znaków, można umieścić od 1 do nawet kilkunastu słów kluczowych. Ich dokładne sformułowanie jesteśmy w stanie sami zaproponować lub skorzystać z gotowych programów, które analizują daną frazę. Po jej wpisaniu, otrzymamy słowa które użytkownicy wpisywali najczęściej w przeglądarkę. Dzięki temu istnieje możliwość wstawienia do tekstu słów popularnych co zwiększy szansę na spozycjonowanie strony jak najwyżej. Ważne jest też rozmieszczenie słów w tekście. Nie powinny one znajdować się w tym samym miejscu, należy je mniej więcej równomiernie rozdzielić, dzięki czemu algorytm wyszukiwarki oceni tekst jako bardzo atrakcyjny dla użytkownika. Pogrubienie słów kluczowych zwiększa również szansę, że wyszukiwarka będzie traktować nasz tekst na bardziej wartościowy.
2. Zastosowanie słów kluczowych w jednym tekście nie zwiększy naszej szansy na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Należy posiadać bardzo dużą ilość ( im więcej tym lepiej ), tekstów wraz ze słowami kluczowymi co algorytm wyszukiwarki rozpozna jako wartościową treść. W pozycjonowaniu można znaleźć kilka rodzajów tekstów, które służą do umieszczania słów kluczowych :
a) Precel : są to najprostsze teksty ( oraz najtańsze ), które nie najczęściej nie posiadają żadnej wartości merytorycznej. Ważne jest tylko, aby wstawić w ich treść jak najwięcej słów kluczowych. Długość tekstu to około 1000 zzz ( znaków ze spacjami ). Cena za tekst preclowy jest bardzo niska i często nawet nie przekracza 1 PLN za 1000 zzs.
b) Artykuł zapleczowy : to również prosty tekst, który jednak musi już posiadać wartość merytoryczną. Osoba, która będzie czytać artykuł powinna z niego już wynieść pewne informacje. Długość takiego tekstu to około 2500 zzs
c) Artykuł na bloga : może to być już tekst specjalistyczny, który będzie zawierać ważne oraz unikatowe informację. Powinien on zawierać słowa kluczowe, które będą pozycjonować daną stronę internetową. Wartość artykułu ocenia się nawet na kilkadziesiąt PLN za 1000 zzs. Jego długość jest nieograniczona, choć nie powinna być mniejsza niż 4000 zzs.
Artykuł powstał przy współpracy z dolp.pl