Jak promować bloga na Pinterest? – uzyskiwanie organicznego ruchu dzięki niedocenianemu w Polsce serwisowi społecznościowemu

Blogowanie stało się niezwykle popularne, a poza możliwością samoekspresji, dzielenia się z innymi wiedzą i doświadczeniami, daje też możliwości zarobku, a także przekłada się na realne zwiększenie się ilości klientów w przypadku prowadzenia bloga firmowego. Ciekawe treści wysokiej jakości to jednak nie wszystko i aby blog odniósł sukces, musi być widoczny. Konieczna staje się więc promocja bloga. Oczywiście przy promowaniu bloga najważniejsze jest dla nas, by uzyskać ruch organiczny, czyli wejścia, do których dochodzi w sposób naturalny i najlepiej, aby odwiedzały go osoby rzeczywiście zainteresowane tematyką naszej strony. Jednym z najlepszych narzędzi do pozyskiwania takiego ruchu jest serwis Pinterest.

Pinterest — funkcja i charakterystyka serwisu

Kiedyś Pinterest był niedoceniany w naszym kraju, jednak sytuacja radykalnie się zmieniła i warto dziś znać zasady rządzące tym portalem społecznościowym. Podobnie jak popularny w Polsce Instagram, zorientowany on jest na stronę wizualną, a więc olbrzymią rolę odgrywa tutaj estetyka i przygotowanie miłych dla oka grafik będących głównym elementem postów, znanych tutaj jako piny.

Pin to rodzaj postu, którego trzema głównymi składnikami jest grafika, krótki opis oraz link. Każdy z tych elementów jest obowiązkowy, jednak to najczęściej grafika przyciąga uwagę potencjalnych odwiedzających naszego bloga. Jednak jest w błędzie ten, kto myśli, że opis jest tu mocno drugorzędny. Aby potencjalny członek grupy docelowej trafił na naszego pina, w opisie trzeba zamieścić ważne słowa kluczowe, a także popularne i w innych serwisach społecznościowych hashtagi.

Pinterest używany jest przez internautów jako agregator interesujących treści i źródło inspiracji. Tworzą oni na nim także tablice z produktami do kupienia, a także z przepisami i rozmaitymi pomysłami do wykorzystania w bliżej nieokreślonym czasie. Jest to więc rodzaj narzędzia do zarządzania wiedzą i składowaniu linków do niej na później.

Promocja bloga na Pinterest jest jedną z głównych aktywności, które wykonują na nim blogerzy. Wielką zaletą Pinteresta jest jego darmowość. Obecnie dostępne są trzy rodzaje kont na tym portalu — darmowe konto osobiste, darmowe konto biznesowe, oraz płatne konto biznesowe. Blogerzy najczęściej wybierają opcję drugą. Darmowe konto firmowe na Pintereście daje wszystkie możliwości konta osobistego, jednak rozszerzone jest także o cenne statystyki. Rejestracja na tym portalu jest szybka i składa się tylko z podania adresu e-mail i hasła. Można też łatwo zalogować się na Pinteresta poprzez Facebooka czy Google.

Jak promować bloga na Pinterest — przepis na idealnego pina dla blogerów

Jak wspomniano, Każdy pin musi składać się z grafiki, linku prowadzącego do strony i opisu. Promowanie bloga w ten sposób wymaga włożenia trochę większej ilości wysiłku niż w przypadku organizacji wiedzy dla potrzeb osobistych. Przede wszystkim trzeba zadbać o atrakcyjny wygląd grafiki użytej w danym pinie. Dobrze jest zaplanować ją dokładnie, a także użyć do jej przygotowania fenomenalnego narzędzia, jakim jest Canva. Jest to oprogramowanie do przygotowywania wizualiów do sieci, a także do różnego rodzaju ulotek, plakatów, materiałów reklamowych i wizytówek.

Canva posiada darmową wersję, która jest w pełni wystarczająca dla większości osób indywidualnych i firm, jednak można też wykupić wersję płatną, której ceny zaczynają się od 50zł za miesiąc. Wersja płatna charakteryzuje się większą ilością czcionek, dostępem do ekskluzywnych płatnych grafik i możliwością pracy zespołowej.

Canva to oprogramowanie niezwykle intuicyjne, a całość projektu tworzy się przy użyciu połączenia szablonów z metodą “przeciągnij i upuść”. Do tego Canva posiada niezwykle wyczerpującą dokumentację i tutoriale wideo, a także miłą i pomocną społeczność. Grafika na pina prowadzącego do bloga najczęściej składa się z atrakcyjnej fotografii lub ilustracji oraz napisu, który powinien dobrze komponować się z grafiką, zarówno jeżeli chodzi o kolor, jak i o użyty font. Tutoriale są tutaj bardzo pomocne, gdyż w nich światowej sławy designerzy wyjaśniają, jak przygotować atrakcyjne wizualia, które aż same proszą się o kliknięcie w nie.

Nie mniej ważny jest opis, gdyż to dzięki niemu nasz pin może zostać w ogóle znaleziony. Opis jednak nie może być zbyt długi i najlepiej jest, jeżeli składa się on tylko z dwóch-trzech zdań. Bardzo ważne jest, aby umieścić w nim najważniejsze słowa kluczowe, co do których przewidujemy, że to właśnie po nich nasza grupa docelowa ma trafić na bloga. Do tego najlepiej dodać jeszcze 2-4 hashtagi. Piny tworzymy dla każdego postu na naszym blogu. Taka promocja bloga na Pinterest nie pochłania wiele czasu i zasobów, a jest bardzo skuteczna, a do tego wyniki są niemal natychmiastowe i szybko będziemy mogli zarejestrować zwiększony ruch na blogu.

Weźmy na warsztat bloga o tematyce pieczenia ciast, na którym umieściliśmy przepis o niskokalorycznej babce czekoladowej. Idealny pin powinien składać się przede wszystkim z atrakcyjnego zdjęcia przedstawiającego prezentowane we wpisie ciasta lub zagadnienia. Przykładowy napis na grafice mógłby prezentować się następująco:

“Przepyszna babka czekoladowa, od której na pewno nie utyjesz!”

Opis będzie zawierać podobną treść, jednak można go nieco rozwinąć w następujący przyjazny potencjalnemu czytelnikowi sposób:

“Prawdziwie niskokaloryczna babka czekoladowa, która umili szary i chłodny dzień, bez groźby pojawienia się oponki. Wypróbuj mój prosty i niezawodny przepis!”.

Do opisu opcjonalnie można dodać hashtagi, chociaż nie jest to konieczne, gdyż już same słowa kluczowe są wystarczające.

Powyższy przepis na to, jak promować bloga z użyciem platformy Pinterest, jest prosty w wykonaniu, a jednocześnie przynosi szybki efekt, a do tego jest całkowicie darmowy! Warto zadbać o promocję swojego bloga, zwłaszcza wtedy, jeżeli ma on nam przynieść także i dochód — czy to w postaci pozyskania nowych klientów, czy w postaci pieniędzy uzyskanych z jakiegoś programu afiliacyjnego. Ten agregator interesujących treści to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych dostępnych dla każdego. Dzięki niemu promocja bloga i zarabianie na blogu staną się niezwykle łatwe, przynosząc wiele satysfakcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *