W obecnych czasach firmy, umożliwiające zakupy w Internecie, odnotowują znaczne wzrosty dochodów. Ta forma nabywania produktów staje się bowiem coraz popularniejsza. Wśród działalności które wpisują się w tą nową rzeczywistość, a można je wykonywać nawet w domu, jest hurtownia internetowa. W tym artykule dowiesz się jak możesz ją sprawnie założyć. Wokół hurtowni internetowych narosło tyle mitów i plotek, że nie sposób się czasem w tym połapać. My jednak postanowiliśmy je wszystkie rozwiać.
Hurtownia internetowa – co warto wiedzieć?
Hurtownia internetowa to nic innego jak tylko internetowy punkt dystrybucji i sprzedaży produktów. Od sklepu internetowego różni się niskimi cenami, poszerzoną dystrybucją, nieco większym (i zarazem koniecznym) magazynem oraz możliwością współpracy B2B (ang. business to business) czyli po prostu współpracy handlowej z innymi firmami. Warto w tym miejscu podkreślić takie jej zalety jak: coroczny wzrost popularności, oszczędność, wygoda i proste funkcjonowanie. Oprócz szeregu prostych kroków które trzeba podjąć, by ją założyć (a które wymieniliśmy poniżej) warto zwrócić uwagę na bardzo dobrej jakości oprogramowanie, tworzące platformę hurtową B2B, jakie obecnie oferuje wiele firm.
Hurtownia internetowa – jak ją założyć?
Choć nie obejdzie się bez przejścia pewnego procesu, to jednak nie tak skomplikowanego, jak się wielu wydaje. Najpierw powinieneś zdecydować, jakie produkty będą w Twoim asortymencie. Warto zacząć od jednego lub kilku produktów i to takich, którymi rynek nie jest obecnie wysycony, a na które jest zapotrzebowanie. Następnie warto zacieśnić relacje handlowe z producentami i warto także zdobyć kontakty zagraniczne, by móc importować produkty. Tutaj ważna jest znajomość przepisów celnych i języków – w szczególności angielskiego i chińskiego, ale też komunikatywność. Kolejnym krokiem są formalności. Zwróć uwagę, że Twoja hurtownia internetowa powinna odprowadzać podatek VAT. Postaraj się o logistykę – zorganizuj magazyn (w wielu przypadkach wystarczy niewielkie pomieszczenie) i podpisz umowę z firmą kurierską. Nie zapomnij jednak o platformie hurtowej B2B.
Hurtownia internetowa – na co warto zwrócić uwagę?
No i najważniejsza sprawa – kluczową rolę odegra dla Ciebie wysokiej jakości platforma hurtowa. Tutaj szczególnie polecamy, by zwrócić uwagę na usługi CStore. Jest to w pełni zintegrowane z najnowszymi systemami e-commerce oprogramowanie. Co ważne – jest ono tak spersonalizowane pod względem funkcji, żebyś jak najlepiej i najwygodniej mógł z niego skorzystać a jego funkcjonalność przynosiła Ci wiele korzyści. Dzięki platformie hurtowej nie tylko dobrze poprowadzisz sprzedaż, lecz także będziesz mieć dostęp do szeregu innych funkcji, wśród których jest obsługa zamówień i reklamacji, podgląd wszystkich dokumentów i wiele innych. Wśród najważniejszych cech e-commerce na pewno jest wygoda korzystania z serwisu i szybkość realizacji zamówienia więc… zwróć na to uwagę a CStore na pewno może Ci w tym pomóc i to w atrakcyjnej cenie abonamentu, a z ofertą zapoznasz się na stronie www.cstore.pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/ Na końcu zadbaj o odpowiednią reklamę, by poszerzać swoją rozpoznawalność. Możesz śmiało reklamować się z wykorzystaniem social media. Możesz też uczestniczyć w wydarzeniach i spotkaniach branżowych. Zadbaj także o odpowiednie pozycjonowanie swojej strony. Pamiętaj jednak, że reklama musi być poprzedzona ciekawą ofertą. Twoja oferta powinna więc zawierać zdjęcia, parametry i opisy produktów. Gdy już o to zadbasz, będziesz spać spokojnie. Sukces czeka. Do dzieła!