Prowadzenie swojego biznesu w internecie ma pozytywne strony. Podstawową zaletą jest możliwość dotarcia do milionów klientów z całego kraju stosunkowo niskim kosztem. Prowadząc biznes naziemny trzeba było zwracać baczną uwagę na jego lokalizację. W biznesie prowadzonym w świecie wirtualnym problem ten odpada. Jednak dotarcie do klienta w internecie nie jest łatwe. Wie o tym każdy, kto próbował swoich sił na tym rynku. W początkowym okresie o naszej witrynie wie tylko rodzina. Jak to zmienić? Postaramy się znaleźć odpowiedź poniżej.
Jak już wcześniej wspomniano, w biznesie internetowym bariera geograficzna w zasadzie nie istnieje Ma to również swoją podstawową wadę. Jest nią znacznie większa konkurencja w porównaniu do biznesu tradycyjnego. Możemy sprawdzić to na przykładzie księgarni. W naszej najbliższej okolicy istnieje co najwyżej kilka punktów, które zajmują się sprzedażą książek. W internecie znajdziemy kilkadziesiąt podmiotów, które się tym zajmują. Każdy z nich musi znaleźć swoje miejsce na tym trudnym rynku. Dodatkowo musi mierzyć się z konkurencją ze strony dużych firm, które dysponują ogromnymi środkami na promocję. Jak w takim środowisku przetrwać? Trzeba dobrze rozumieć swojego klienta.
Przyszły klient, który będzie zainteresowany naszym towarem skorzysta w pierwszej kolejności z wyszukiwarki Google. Wpisze do niej pewną frazę, dzięki której będzie mógł uzyskać przydatne dla siebie informacje. W efekcie ujrzy na swoim monitorze stronę z dziesięcioma wynikami wyszukiwania, które zostały sklasyfikowane najwyżej. To właśnie obecność w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na popularne frazy jest gwarancją sukcesu w biznesie internetowym. W jaki sposób wyszukiwarka Google segreguje wszystkie strony i określa kolejność? Roboty wyszukiwarek badają wiele czynników. Oceniana jest treść i jakość danej strony, liczba i jakość odnośników, które do niej prowadzą a także posiadanie certyfikatu SSL czy też dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Oczywiście jest to tylko kilka przykładów.
Jak sprawić, żeby strona wyświetlała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w Google? Procesem, który ułatwi osiągnięcie sukcesu jest pozycjonowanie strony. Jest to zestaw czynności, które mają przekonać roboty wyszukiwarki Google do tego, że nasza strona jest wartościowa dla internauty. Czy można pozycjonować stronę samodzielnie? Od czego w takim przypadku zacząć? Pierwszym krokiem powinien być dobór odpowiednich słów kluczowych. Są to frazy, które będzie wpisywać internauta w wyszukiwarce przed natrafieniem na naszą stronę. Tutaj częstym błędem jest postawienie na frazy popularne, składające się z jednego wyrazu i mające często kilkanaście milionów wyników. W takim przypadku prawdopodobieństwo sukcesu jest minimalne. Będziemy musieli mierzyć się z konkurencją ze strony dużych koncernów. Dlatego warto zaplanować słowa kluczowe z pomocą odpowiednich programów. Dobrym rozwiązaniem na początek będzie postawienie na niszowe frazy, które są łatwiejsze do pozycjonowania, ale mają satysfakcjonującą liczbę zapytań przez internautów. Dobrym krokiem, który ułatwi wybór odpowiednich słów kluczowych jest analiza naszej konkurencji. Dzięki odpowiednim programom możemy podejrzeć, na jakie frazy kluczowe widoczna jest w wyszukiwarce Google nasza konkurencja.
Pozycjonując naszą stronę samodzielnie musimy zdawać sobie sprawę z tego, że może być to proces żmudny, czasochłonny i kosztowny. Samodzielnie pozycjonowanie, które chcielibyśmy przeprowadzić efektywnie będzie wymagać zakupu licencji programów, które ten proces ułatwiają. Dlatego w wielu przypadkach powierzenie tego procesu profesjonalnej agencji będzie znacznie lepszym rozwiązaniem.