Pozycjonowanie Litwa – SEO na Litwie

Prowadzisz własny biznes? Chcesz wejść na nowy rynek? Celem ekspansji Twojej firmy jest Litwa? Rozwój biznesu wiąże się z dobrym planem marketingowym i strategicznym. Tym bardziej, jeśli chcemy, aby nasza firmowa strona internetowa dosyć szybko znalazła się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania i tym samym wyprzedziła konkurencję. Pomóc w tym może pozycjonowanie stron internetowych, które na Litwie może być nieco owiane tajemnicą. Niemniej jest ono pełne niespodzianek, chociażby takich jak ta, że w tym kraju mówi się aż w trzech językach. Mieszkają w nim mniejszości narodowe, a wśród nich potencjalni klienci, dlatego warto to uwzględnić. Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas planowania działań SEO na Litwie?

Pozycjonowanie stron internetowych na Litwie w Google

Pozycjonowanie strony internetowej od zawsze było uznawane za proces czasochłonny i niezwykle wymagający, ale przynoszący satysfakcjonujące efekty. Znacznie lepsze w dłuższej perspektywie czasu niż Google Ads i kampanie SEM. W pierwszej kolejności przed opracowaniem strategii SEO jest określenie, jaka wyszukiwarka jest używana przez internautów na Litwie. W tym przypadku prym wiedzie Google, które opanowało praktycznie cały świat, poza rosyjskim internetem. Na dodatek amerykański gigant nie ma żadnej konkurencji na tym rynku, dzięki czemu wytyczne dla webmasterów są takie same, jak w innych krajach. Pozycjonowanie SEO Litwa powinno więc uwzględniać takie aspekty, jak optymalizacja techniczna, dobór słów kluczowych i pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.

SEO na Litwie dla wprawionego pozycjonera nie powinno stanowić problemu. Należy jednak dodać, że w tym kraju jest wiele mniejszości narodowych, a najwięcej polskiej i rosyjskiej. Warto więc content dopasowywać również i do nich. Jakby nie patrzeć są to potencjalni klienci, których mogą zainteresować nasze usługi lub produkty.

SEO Litwa – jaki język wybrać, aby dotrzeć do potencjalnych klientów?

Do pozycjonowania stron internetowych na Litwie trzeba się odpowiednio przygotować. Działania SEO pod wymogi wyszukiwarki Google zależy również od tego, kto ma zostać naszym klientem. Polacy mieszkający na Litwie naturalnie używają litewskiej przeglądarki Google. W związku z tym niezbędne okazuje się przekonanie robotów Google o tym, że nasza strona www znajduje się właśnie w tym państwie, a nie poza granicami kraju. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie wybór litewskiego hostingu.

Należy także zadbać o wysokiej jakości treści, które mają być umieszczone na stronie. Muszą one być wartościowe i merytoryczne nie tylko dla klientów, ale także dla robotów Google. W pozycjonowaniu stron już od wielu lat duży nacisk kładzie się właśnie na aspekt contentu. Pozwala to zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania i internecie. Warto również zauważyć, że dobrze napisana treść może cieszyć się ogromnym zainteresowaniem. Na dodatek użytkownicy mogą ją wysyłać dalej swoim znajomym poprzez udostępnienia. Jest to więc forma szeptanego marketingu internetowego, która korzystnie wpływa na pozycję strony w Google.

Nie można zapominać o optymalizacji witryny. Dobór fraz kluczowych ma istotne znaczenie, ponieważ będą się one różnić w przypadku Litwy, Rosji i Polski. Każda z narodowości będzie wymagała dostosowania contentu pod swoje wymagania. SEO w tym kraju wymaga przede wszystkim rzetelnie opracowanej strategii, która będzie systematycznie realizowana. Marketing internetowy to działania mające na celu wypromowanie firmy oraz dotarcie do potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie Litwa – lokalizacja językowa

Lokalizacja językowa to aspekt, który powinien być uwzględniony już na etapie tworzenia strony. Tłumaczenie maszynowe się tutaj nie sprawdzi i o wiele lepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie native speakera, który zadba o poprawne przetłumaczenie strony internetowej. Ponadto alternatywne wersje witryny www powinny być tworzone przez dodanie atrybutów rel=”alternate” hreflang=”x” w kodzie strony. Odmienne jej wersje powinny znajdować się w podstronach. Można również utworzyć w odrębne strony, co oczywiście ma swoje wady i zalety, ponieważ pozycjonowanie będzie skupiało się na trzech serwisach.

(Sprawdź również pozycjonowanie Amazon)

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania – SEO Litwa

Pozycjonowanie stron w Google z pewnością przyczynia się do osiąganiach wysokich pozycji w wyszukiwarce, ale bez dobrze zaplanowanych działań SEO niewiele można zrobić. Niezbędne do tego jest także doświadczenie i wiedza praktyczna, czyli dwa fundamenty skutecznego pozycjonowania. SEO na Litwie nie różni się więc od tego w Polsce. Istotnymi aspektami są dobrze dobrane frazy, które odpowiadają na zapytania klientów i powodują zwiększenie ruchu, a także pozyskiwanie linków zewnętrznych oraz optymalizacja pod urządzenia mobilne i szybkość ładowania strony. Warto także dodać kampanie Google AdWords. Taka reklama okaże się skuteczna w szczególności w początkowych etapach funkcjonowania wielu firm na rynku na Litwie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *