Pozycjonowanie lokalne jakie ma zalety?

Pozycjonowanie strony internetowej SEO jest jednym ze sposobów na e-marketing. Wiadomym jest, że wysoka pozycja w wyszukiwarce Google zapewnia firmie znacznie większe przychody. Samo posiadanie strony internetowej czy sklepu to dziś za mało. Każda firma już tak naprawdę na etapie tworzenia strony www powinna pomyśleć o jej reklamie.

Pozycjonowanie strony internetowej to działania, które mają spowodować, że Twoja strona internetowa zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Wiele osób zadaje sobie pytanie jaki rodzaj pozycjonowania strony wybrać: pozycjonowanie lokalne czy pozycjonowanie ogólnopolskie?

Pozycjonowanie lokalne to jak sama nazwa wskazuje pozycjonowanie strony internetowej na dany region, czyli np. miasto lub województwo. Pozycjonowanie lokalne jest doskonałym wyborem dla nowo powstających firm, które mają ograniczony budżet na reklamę a także dla firm, które swoje usługi oferują tylko w danym mieście. Przykładowo jeśli szukamy Agencji w mieście Łódź, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych to wpiszemy w wyszukiwarce „strony internetowe Łódź”. Firmy, które oferują swoje produkty czy usługi w danym mieście nie powinny konkurować z dużymi korporacjami, które oferują swoje produkty klientom w całej Polsce.

Dodatkowo jeśli wybierzemy pozycjonowanie lokalne – możemy liczyć na to, że szybciej znajdziemy się na górze wyników wyszukiwania. Przykładowo jeśli prowadzimy warsztat samochodowy w Łodzi na Widzewie to warto pozycjonować stronę na frazę „warsztat samochodowy Widzew”. Pozycjonowanie lokalne ma dwie główne zalety: zdecydowanie niższe koszty oraz szybciej widoczne efekty. Dlaczego tak jest? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: zdecydowanie zmniejsza konkurencja.

Przykłady na pozycjonowanie lokalne w mieście Łódź:

„salon kosmetyczny Piotrkowska”, „obiady domowe Dąbrowa”, „kwiaciarnia Retkinia”, „naprawa komputerów Łódź Centrum”, „pizzeria Widzew”.

Kto powinien wybrać pozycjonowanie lokalne?

W zasadzie już odpowiedzieliśmy na to pytanie. Pozycjonowanie lokalne to najlepszy wybór na firm, które chcą promować swoje produkty czy usługi w danej lokalizacji (miasto, gmina, województwo).

Niezależnie od tego czy myślimy o pozycjonowaniu lokalnym czy ogólnopolskim warto powierzyć to zadanie specjalistom. Pozycjonowanie strony internetowej wcale nie jest łatwym zadaniem. Wytyczne Google i algorytmy zmieniają się kilka razy w roku. Nie mając doświadczenia w pozycjonowaniu stron możemy osiągnąć odwrotne efekty.

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces na który składają się takie elementy jak: optymalizacja strony, content marketing, zdobywanie wartościowych linków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *