Prowadzenie fanpage na Facebooku

W dzisiejszych czasach obecność w mediach społecznościowych gwarantuje widoczność i zwiększa zasięgi. Marketingowo ma to ogromne znaczenie, dlatego obecnie coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie fanpage. W mniejszych firmach zajmuje się tym właściciel, w nieco większych dział marketingu, a w tych największych zatrudnia się specjalną agencję.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Przede wszystkim Social Media to nie tylko Facebook, ale w tym momencie to jemu poświęcimy najwięcej uwagi. Natomiast prowadzenie fanpage to nie tylko wrzucanie postów, żeby tylko coś się działo. Cały zamysł i obsługa facebooka ma na celu zbudowanie więzi i relacji klient – firma lub marka, to cała przemyślana strategia działania ukierunkowana na tworzenie społeczności, konkretnie dopasowanych komunikatów pod zidentyfikowaną grupę docelową. Oprócz tego, prowadząc profil firmowy na Facebooku ciągle trzeba analizować działania tak, aby w razie konieczności szybko wdrażać nowe inicjatywy. Po prostu trzeba reagować na to, co dzieje się na rynku i Social Mediach, być na bieżąco. Obsługa facebooka oczywiście kosztuje, a cena jest uzależniona od wielu czynników. Małe firmy muszą nastawić się na wydatek rzędu 1000 – 1500 zł miesięcznie, rozwinięte sklepy internetowe zapłacą za taką usługę od 2000 – 5000 zł, natomiast duże firmy ogólnopolskie lub międzynarodowe potrzebują znacznie szerszego spektrum działania. Cena obsługi social media w takim przypadku sięga wielu tysięcy.

Jak często publikować posty na Facebooku?

Chyba wszyscy wiedzą, że aby posty przynosiły zamierzony efekt muszą być angażujące i publikowane regularnie. Jednak wszystko i tak zależy od branży w jakiej dana firma działa, wiadomo, że lokalny portal informacyjny będzie wrzucał posty kilka razy dziennie, w przeciwieństwie np. do architekta, który zazwyczaj pokazuje początek i efekt końcowy swojej realizacji. W tym wszystkim nie o ilość, a o jakość postów chodzi.

Dlaczego warto mieć fanpage na FB?

To, że warto prowadzić fanpage w Mediach Społecznościowych to wie chyba każdy, ale dlaczego jest to takie ważne? Po pierwsze dlatego, że taki profil uwiarygadnia działalność firmy, zwiększa zaufanie do marki i skraca dystans. Poza tym, Facebook jest najlepszym miejscem do zdobywania rekomendacji i zbierania opinii od użytkowników, a po trzecie, firmowy profil jest źródłem konwersji, oznacza to, że od jakiegoś czasu za pośrednictwem portalu społecznościowego prowadzić sklep, co dla wielu jest dużym udogodnieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *