Strona internetowa wymaga odpowiedniej promocji. Najczęściej realizowaną metodą jest dzisiaj pozycjonowanie stron. Dlaczego warto je wybrać?
Aby na stronę internetową, na przykład stronę firmową czy sklep internetowy, zaczęło wchodzić więcej osób, warto zdecydować się na jej wypromowanie. E-marketing daje w tym przypadku szeroką gamę możliwości – wśród nich znajduje się pozycjonowanie stron WWW, które połączone jest z ich optymalizacją.
Dzisiaj pozycjonowanie jest jedną z najczęściej wybieranych metod promocji stron internetowych. Na czym dokładnie polega? Jakie daje efekty? Dlaczego warto się na nie zdecydować?
Czym jest pozycjonowanie, czyli SEO?
Pozycjonowanie to nazwa stosowana do określenia promocji odbywającej się w internecie i prowadzonej za pośrednictwem wyszukiwarek, w tym głównie Google. Naczelnym celem pozycjonowania jest wyprowadzenie adresu strony na jeszcze wyższą pozycję – gdy będzie wyświetlany wysoko, wówczas na stronę może wchodzić więcej osób.
SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych to aktualnie jeden z najpopularniejszych sposobów promocji stron różnych typów. Metoda ta pozwala na przyniesienie bardzo dobrych rezultatów, niemniej jednak należy realizować ją stale, aby ugruntować pozycję strony w wyszukiwarce.
Na pozycjonowanie warto zdecydować się już przy zakładaniu nowej strony – wtedy od początku swojego działania będzie mogła skutecznie zawalczyć o najlepsze pozycje i uwagę internautów.
Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron?
SEO, czyli się na dwie kategorie, czyli na optymalizację oraz pozycjonowanie. To dwa wzajemnie dopełniające się działania, z których jedno, czyli optymalizacja, odbywa się na stronie, a drugie, czyli pozycjonowanie, poza nią.
Optymalizacja polega na dokonaniu odpowiednich zmian w strukturze strony – jej kodzie, treści, grafice, aby pozycjonowanie mogło przynieść jeszcze lepsze efekty. Samo pozycjonowanie stron z kolei bazuje na pozyskaniu jak najlepszych linków prowadzących do promowanej strony. Działanie to polega wtedy na publikowaniu artykułów sponsorowanych, wymianie linków z innymi stronami, katalogowaniu stron, prowadzeniu bloga, strony w mediach społecznościowych.
Dodatkowo, promocji tą metodą może towarzyszyć audyt SEO, który wykonuje się przed optymalizacją. Ma on na celu sprawdzenie, czy strona jest odpowiednio zrealizowana i nadaje się do pozycjonowania.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie niesie ze sobą wiele korzyści, które powodują, że metoda ta jest obecnie wybierana tak chętnie zarówno dla pomniejszych stron, jak również dla dużych serwisów internetowych.
Wśród głównych zalet SEO znajdują się:
- Promocja bezpośrednio w wyszukiwarce internetowej, czyli tam, gdzie produktów i usług poszukuje najwięcej osób.
- Podwyższenie ruchu na stronie internetowej – wchodzi na nią więcej osób, które są bardziej skłonne do skorzystania z oferty, na przykład zakupu w sklepie internetowym.
- Zwiększenie rozpoznawalności strony WWW i budowa jej pozytywnego wizerunku w odbiorze konsumentów, kontrahentów.
- Niskie koszty realizacji promocji tego typu – muszą być one jednak ponoszone stale dla najlepszych rezultatów.
- Skuteczna promocja nawet dla mniejszych firm – pozycjonowanie stron pozwala na wypromowanie nowo powstałych, lokalnych przedsiębiorstw.
Aby uzyskać najlepsze efekty, pozycjonowanie powinno być powierzone ekspertom posiadającym w tej dziedzinie dużą wiedzę i doświadczenie. Najlepiej skorzystać wtedy z usług agencji reklamowych, które specjalizują się w SEO, na przykład z Agencji Reklamowej Online Group z Krakowa.
Wobec tego pozycjonowanie stron to skuteczna, a przy tym tania metoda reklamy internetowej dedykowana dla każdej witryny. Dzięki niej na stronę może zacząć wchodzić więcej użytkowników, a tym samym staje się ona bardziej popularna i może przynosić większe zyski!